-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49008 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

عزير كيست كه قرآن مي فرمايد (و قالت اليهود عزير بن الله)؟ (30 توبه)



عزير را يهوديان عزرا مي نامند. وي يكي از بندگان صالح خداوند بود كه روزي از خانه خود خارج شده و تصميم گرفت از شهري كه در آن زندگي مي كرد، به مكاني دور دست سفر كند. در راه به شهري رسيد و خداوند تعالي از آن در قرآن با تعبير خاوية علي عروشها (1) ياد فرموده است. در اين حال ايستاد و با نگاهي عبرت جو مشغول مشاهدة شهر ويراني شد. مشاهدة ويراني شهر او را به وحشت انداخت و با خود گفت: أني يحيي هذه ا... بعد موتها (2) چگونه خداوند، اهل اين ويرانه را پس از مرگشان زنده مي كند؟!

با اين كه عزير به معاد جسماني (3) معتقد بود، ولي مي خواست به درجة حق اليقين (4) برسد. بنابراين خداوند او را به مدت يكصد سال از دنيا برد و آن گاه دوباره زنده كرد تا خود با چشم خويش ببيند كه چگونه مردگان را خدا زنده مي كند. اين حادثه به شكل زيبايي درستي و حقانيّت معاد جسماني را به اثبات مي رساند.













منابع و مآخذ:

1. سوره مباركه بقره/ آيه 259 (شهري كه سقف هايش فرو ريخته بود)

2. سوره مباركه بقره/ آيه259

3. معاد جسماني به برانگيخته شدن انسان در روز قيامت همراه با جسم و بدني همچون اين دنيا تأكيد دارد. م.

4. حق اليقين بالاترين درجة اعتقاد به چيزي است كه براي فرد حاصل مي شود در اين مرحله شخص تمام ابعاد يك واقعيت را لمس كرده و ميشناسد و ديگر در مورد آن حقيقت كوچك ترين ترديد و سؤال شك برانگيزي در ذهن او خطور نمي كند. م.

برگرفته از كتاب پرسش و پاسخ پيرامون معارف و مفاهيم قرآن، نوشته اروي قصير قليط، ترجمه غلامرضا نوعي و مهري برومند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.